sâmbătă, 28 ianuarie 2017

O CALATORIE IN JURUL LUMII. MATAFORA. VIS. REALITATE!





CAPITOLUL 1. DESPRE MINE

Daca ii insotesti pe un om nelamurit intr-o calatorie despre el, iti va arata ceea ce crede el ca este bun si corect din persoana lui, sau ce este social acceptabil.
  • Cum e viata ta?
  • Buna! Ca la orice om.. si cu bune si cu rele!

  • Est fericit?
  • Stii cum e… Ce este fericirea?! Fericirea si-o face fiecare. Poti fi fericit cu putin, poti fi nefericit cu mult…

(este semnul ca deja l-ai pierdut)

***

CAPITOLUL 2. DESPRE MINE PRIN CEILALTI. ANALIZA PROECTIVA.

Pune-l sa vorbeasca despre ceilalti si, daca esti atent, ti se va arata in ei ca intr-o oglinda.
  • Cum sunt oamenii?
  • Oamenilor le place sa para duri, dar ei sunt sensibili si vulnerabili! … va vorbi el despre sine, folosindu-i pe ceilalti ca oglinda.

  • Vor sa para duri?!
  • Da… Oamenii poate au vrut sa fie deschisi dar cand ceilalti rad de ei, se inchid si devin duri! Este o aparenta…

***

CAPITOLUL 3. DESPRE MINE SI VISURILE MELE PRIN METAFORA!

Daca vei vrea sa il eliberezi de orice constrangeri si sa deschizi camarile nedeschise ale mintii si sufletului, du-te in metafora!

  • Daca lumea ar fi o padure, tu ce copac ai fi?
  • O salcie… In bataia vantului!

  • Cum se aude vantul prin frunzele tale?
  • Ca o doina!

  • Ce doineste doina ta?
  • Doina tineretii mele irosite!

  • Daca frunzele sunt visele tale, ce culoare ar avea?
  • Galbene. Maronii. Gata sa cada! Defapt… cele mai  multe au cazut…

  • Ce a cazut?
  • Visul meu ca pot face ceva mare! Visul meu ca voi calatori in jurul lumii! Visul meu ca voi scrie o carte! Visul meu ca voi avea o viata cu sens. Visul meu ca imi voi gasi sufletul pereche. Visul meu ca voi sari pana la luna…

  • Gaseste o frunza verde!
  • Mmmm… greu!

  • Poate una mica ... acum se formeaza… dar nu are curaj?!
  • Mmmm… ar fi una! Dar este firava!

  • Ce este frunza aceea?
  • VIsul meu sa imi iau un an sabatic, sa calatoresc in jurul lumii si sa scriu! Inca mai este acolo!

  • Oaaaauuu! Ce puternic! Ce vis! Hai sa crestem frunza asta! De ce are nevoie!
  • De curaj!

  • De unde il luam?
  • De la padure!

  • Ce este padurea?
  • Copacii! Oamenii din jur! Cei care dau umbra, care te fac sa simti ca nu esti singur…

  • Care sunt copacii de care ai nevoie?
  • Mmmm ... mama?! Defapt, a fost si visul ei… candva… dar l-a ingropat demult! Ea m-ar sustine! Mi-ar da si bani! Ha ha haa! As vorbi si cu Seful meu. Mi-a spus odata ca ma irosesc printre dosare! Crede in potentialul meu… stii cum e… traim cu speranta si murim cu regretul! Ha ha haa!

  • Cum faci ca speranta asta sa nu devina regeret?
  • Mmmm… ma gandesc. Chiar am sa ma gandesc!! Demult nu m-am gandit la asta. Inainte visam unde am sa ma opresc, unde am sa dorm, cum voi sta si voi scrie in Hanoi, in timpul musonului… (zambeste)! Mi-ai dat o energie buna! Mi-ai redat dreptul la vis! Nu am sa ma dezamagesc din nou?!

  • De cine depinde?
  • DE MINE!

  • E ceva ce as putea face pentru visul tau?
  • Ai facut! As vrea ca data viitoare sa vorbim despre asta!

  • Pana data viitoare as vrea sa te rog trei lucruri. Vrei sa le auzi?
  • Ha ha haaa! Sunt curioasa!

  • Pai… 1. Scrie-ti primele trei destinatii!
  • Le stiu, le am in minte! Stiu tot, unde stau, cat stau, in ce hotel…

  • Super, scrie-le! 2. Scrie prima pagina din carte!
  • Ha ha haaaa! Daca ti-as spune ca am deja agenda pentru scris cartea!?! Am stiloul! E cu penita…

  • Scrii prima pagina?
  • Mmmm am sa scriu primul paragraf.

  • Ok! Siiiiiiii TREEEEI….. (pauza)
  • Spune!

  • treeeei…
  • Ok! SUnt pregatita!

  • 3. Spune-i mamei tale si sefului tau ca pleci in jurul lumii!
(PAUZA, TENSIUNE) 
  • Am sa fac asta!!

  • Esti hotarata?
  • DA! Hotararea era luata de mult, realizez! Nu aveam curaj sa recunosc! Nu aveam curaj sa traiesc! Dar nu… defapt, da! DA!  DA! DA!



  • Cum voi sti ca ai facut ce spui?
  • Am sa te pun in Cc la e-mail si am sa te sun dupa ce vorbesc cu mama! Cu seful vorbesc luni si iti povestesc marti! Am sa iti trimit mail cu primele trei destinatii!! Sa nu le furi! Ha ha haaa! Defapt… CE planuri ai pentru anul viitor ?! 
  • Ha haaa! Si cartea?
  • Am sa aduc data viitoare primele pagini! Defapt am niste schite! Mi-ar placea sa imi spui ce crezi!
  • Cu drag!
  • Multumesc!
  • Eu iti multumesc!
P.S. Daca ti-as cere sa iti regasesti, sa iti restaurezi un vis, care este acesta? DA!!! TU!!! CEL CE CITESTI ACUM! Ha ha haaa...

Niciun comentariu: