luni, 12 decembrie 2016

Lectia "HERTA" (partea a 2-a)

Dupa pauza, trecem la urmatorul nivel de invatare. 
TRAINER : Now, practice! Va propunem sa exersati in aceleasi echipe in care ati lucrat inainte de paauza!
HERTA: Eu as vrea sa schimb coachul!!
BUUUMMMM!!!! BuuuuMMMMMMMM!!!!!!
Atmosfera devine incinsa, trainerii sunt magistrali! Ii preiau energia, o desfac de la unul la altul si ii ridica provocarea:
TRAINER : In cazul tau, Herta, iti propunem sa ramai in aceeasi formula, fa un streatching! Recomandarea noastra este sa faceti re-design pentru relatia de coaching!
Acecepta infranta!
EU : Herta, cum ai vrea sa fie stilul meu de coaching ca sa fie potrivit pentru tine ?
HERTA : De fapt, nu este vorba despre tine. Ma simt inadecvata si in raport cu metoda… Vreau mai mult spatiu... Vreau ca totul sa fie mai lent… Eu nu fac asa!
EU : Iti propun sa privim totul ca pe un joc. Vrei sa ne jucam?
HERTA : Ok!
EU : Facem totul ca la carte si apoi vedem ce a iesit!
Ii dau mai mult spatiu, o las mai in ritmul ei, timpul trece, procesul avanseaza … Asta este: DANCING IN THE MOMENT & FOLLOWING CLIENT’S AGENDA.
Ii construiesc perspective noi asupra topicii ei, unghiuri de vedere neasteptate si apoi o ajut sa aleaga perspectiva cu care rezoneaza cel mai bine.
Este ACOLO!
VREA sa miste procesul!
ACCEPTA varianta rapida!
Ideile curg mai usor, nu are timp sa fie blocata, sa aiba emotii negative... Doar face ce are de facut!
Intram in brainstorming despre cum ar fi si ce ar face din noua perspectiva aleasa... Si ce NU ar vrea sa fie si sa faca.
Timpul a expirat... Se uita la mine... ACCEPTA dar are ceva de INFRANT in ea. Imi controlez cuvintele, exprimarea emotiilor, nonverbalul, privirile... Incerc sa ii transmit tacut... "Este ok, Herta! Nimeni nu a castigat, nimeni nu a pierdut!!"
Realizez ca Topica ei era una adanca, DUREROASA!! Avea nevoie de compasine, de vindecare.
Elementele de coaching, tot complexul acesta de tehnici, de perspective, de intelesuri, toate reprezentate acolo prin persoana coach-ului, nu ii confirmau modelul de suferinta, i-l desfaceau, il scoteau la aer, il fragmentau, il bagatelizau... EA nu putea sa accepte ca SUFERINTA ei este doar una dintre PERSPECTIVE, ca ce i se intampla ei este repetabil, poate fi inteles, acceptat si mai ales schimbat...
Imi da un feedback neutru, infrant. Ma retrag Nu ma bucur!
( povestea continua )

Niciun comentariu: