marți, 4 octombrie 2011

Despre legaturile lumesti si cele de dincolo de lume ( I )

Dumnezeu a randuit sa merg in Sfantul Munte pentru botezul lui Paulo, Pavel mai apoi. Ca in vremea primilor crestini! L-au scufundat parintii in mare, intr-un golfulet in jos de Manastire.

INTENS!

Il tineam de mana. Alti cativa oameni pe stanci. Parintii - intre noi si mare, intre noi si Dumnezeu.

Inainte sa inceapa botezul l-am tras intr-o parte si i-am zis ca, in chip nevazut, se va crea o legatura intre noi in viata si dincolo de viata. Nu ceruseram si nici nu eram pregatiti sa primim aceasta niciunul dintre noi. Era doar socoteala lui Dumnezeu. De acum incolo ne vom ruga unul pentru altul. Pana atunci, daca ne vazusem o data sau de doua ori intamplator...

In drumul de intoarcere spre casa i-am povestit despre copiii mei, despre celalalt Pavel, primul, fiul meu, iar el mi-a spus despre viata lui, copilaria, cum a ajuns in Romania si ce facuse aici.

Locuinta lui din Arezzo era o casa veche, bantuita de sufletul unei femei care locuise si ea si murise apoi acolo. O vazuse si ii auzise pasii nopti de-a randul.
- Ce inseamna asta?
I-am spus ca nu stiu, pentru astfel de lucruri trebuie sa isi intrebe duhovnicul de acum incolo. Apoi i-am povestit de intalnirea mea si a lui Ovidiu cu un om caruia, pentru pacatele lui, ii randuise Dumnezeu sa il vada pe dracul. L-am sfatuit sa vorbeasca cu omul acela.

In casa aceea avusese loc legatura lui cu un suflet de dincolo de lume; ai lui nu l-au crezut pana cand a trebuit sa plece la armata; atunci au inceput si ceilalti ai case sa aibe acelasi gen de intalniri.
- Mama a spus ca au fost pacate multe in casa aceea.
Au chemat un preot si dupa mai mult timp lucrurile s-au linistit.

Eu venisem pe Munte cu gandul sa aflu raspuns la un lucru care ma framanta de catva timp...

Niciun comentariu: