joi, 12 iulie 2018

NEVOIA DE GHIDAJ SI CURAJUL DE A-L CERE!


        

O persoana pe care o respect si o iubesc imi spunea de curand, strecurat printre alte lucruri serioase despre care discutam:
      "Draga, este si o moda acum in companii sa le dai coaching oamenilor…"
Indraznesc sa sper ca vom construi impreuna un proiect frumos, prin care sa pot sa ii intorc o mana pe care mi-a intins-o candva…  am discutat mult despre acesta, si asta m-a facut sa fiu atent la acest semnal intelept. 

Am inteles, in timp, ca, undeva, exista aceast gand ca piata a fost excedata de coachi si ca dincolo de profesionalismul multora dintre ei, pentru si mai multi, coachingul este doar un moft, o cautare personala de multe ori fara substanta, in care ii antreneaza si pe altii. 

Multa vreme am avut o rezerva, la randul meu,  in a-mi lua un coach… Nu aveam nevoie si mai ales nu aveam incredere. 

        Am invatat mult si multe in viata mea de pana acum si am mai fost invat de lumea in care am crescut sa caut in permanenta excelenta. Sincer, ca multora dintre voi, imi era greu sa gasesc pe cineva care sa imi castige increderea.
Stiam de mic secretul lui Abel, care la 20 de ani avea descoperiri remarcabile in matematica: 
                           “I-am studiat pe maestri nu pe discipolii lor”. 
        Asa ca toate studiile mele de coaching i-au cautat pe acesti coachi remacabili asa ca am avut ocazia sa invat in traininguri de durata de la cateva zeci de coachi din peste 10 tari si recunosc ca asta nu a facut decat sa imi deschida setea de dezvoltare si sa realizez cat de mult am de crescut.
In momentul in care am realizat ca, oricat de destept ma cred eu, am nevoie de un coach la randul meu, am inceput sa ma gandesc pe care dintre ei mi l-as dori sa il am alaturi.

Recunosc ca am avut doua optiuni: 
  • unul dintre ei era o persoana cu un palmares profesional impresionant: lucrase in cercetare, interfete de comunicare a creierului cu computerul, avea un backround in neurostiinte, facuse studii pe schizofrenie iar in tinerete fusese artist si in plus acum lucra cu echipe mari, era coach sistemic. As fi avut mult de invatat profesional de la ea. Nu a fost alegerea mea
  • Am ales in schimb  dupa cum am simtit, ascultandu-mi intuitia si emotiile
Lucrez de multa vreme cu un coach si gandindu-ma ce o face exceptionala, pentru ca pur si simplu este exceptionala am inceput sa pun pe lista.
In primul rand este britanica …
Are un pachet de certificari impresionant si a invatat tot ce se poate din zona conexa coachingului si se dezvolta in permanenta.
Am vorbit despre toate astea intr-un live pe fb.
Ce o face speciala, insa, este faptul ca a reusit sa creeze acel spatiu sigur si curajos in care generam, crestem impreuna.
In spatiul acela am claritate, energie, putere. Sunt in zona mea de certitudine maxima si de standarde inalte, ramanand puternic ancorat in timpul prezent si in perspectivele mele cele mai rezonante.
Cine are urechi de auzit, sa auda.
Este un nivel de maiestrie in spatele caruia recunosc disciplina si munca ei sustinuta.
Acknowledgement-ul ei este autentic iar championing-ul este atunci cand trebuie si unde trebuie.


Asa cum relatia cu Dumnezeu are, in perspectiva mea, nevoie de guidance-ul oamenilor care au intelepciune teologala si harul preotiei, cred ca oamenii care au curajul cautarii unei vieti remarcabile au nevoie de un coach de exceptie care sa ii insoteasca.
Curaj!

Niciun comentariu: