miercuri, 1 august 2012

Micile detalii




In viata omului exista mici detalii nestiute de catre ceilalti. Nu se vad de prima data, in contactele pripite ale zilelor noatre, dar ele ascund raspunsurile la marile nefericiri care il bantuie pe acesta. Sau la echilibrul solid pe care el il are si altii nu.

Exista oameni care au caractere puternice, nu mint, nu fura, fac milostenie, muncesc fara sa carteasca, nu judeca, jertfesc. Dumnezeu are o grija speciala pentru ei, nu ii lasa sa esueze, sa se piarda. Viata lor este altfel, are alta substanta, alta bucurie.  

Stiu un om pe care Dumnezeu l-a purtat pe brate si l-a scos din infern numai pentru faptul ca niciodata nu a trecut pe langa un cersetor fara sa ii dea un banut. Si pentru sufletul lui milostiv l-a ridicat. Un mic detaliu care l-a salvat.

Era un frate care murea linistit pentru ca el nu a judecat niciodata pe nimeni.

Sunt calitati Mari dar care se pot vedea doar la o privire mai atenta sau pe ale caror expresii vizibile nu stam sa le traducem… din prea mare graba.
“ Imi place ceva la omul asta dar nu stiu sa iti spun ce! Ma simt bine in preajma lui…”
Pentru ca e omul lui Dumnezeu dar nu stam sa intelegem asta…

Marile nefericiri ascund de cele mai multe ori “mici detalii” ale vietilor celor suferinzi. Detaliile in care sta ascuns divolul… Dincolo de aparentele de care ne lasam inselati cei mai multi dintre noi, la aceste detalii, amanunte ajung sa le vada, sa le simta doar cei cu privirea curatata.

Avorturi, crime, nedreptati… lucruri a caror pecete omul o poarta toata viata si se proiecteaza in toate, in multe aspecte ale vietii lui si il marcheaza profund si aproape definitiv. Peste ele isi pune masti.

Sau mai sunt acele lucruri mai mici, mai micile detalii…

Omul asta care pare “frumos” pe dinafara este de fapt zgarcit, inchis, lacom, pofticios, cu patima curviei, egoist, frustrat… Si Dumnezeu nu are loc in viata lui. Si se plange el atunci:
- De ce oare altii au noroc si eu nu?!

**

Tucu a fost totdeauna un mentor pentru mine.

L-am “urmarit” si am invatat din atitudinea lui, din modul lui de a comunica frontal, curajul, caracterul, detalii care fac din el un om intreg, a carui vecinatate te inspira si iti da putere.

Cand a aflat ca Lavinia asteapta al saselea copil s-a bucurat atat de sincer si de deschis incat mi-a dat energie pentru o luna. Venea dupa ce avusesem o discutie cu adanci reflectii si indoieli despre directiile in viata…
- Pai voi de ce va mai faceti griji, mi-a zis?! Pentru cati copii aveti pe voi va ajuta Dumnezeu! Nu trebuie sa faceti nimic.

Este micul detaliu din viata mea care imi da nadejde si curaj.



Niciun comentariu: