vineri, 21 februarie 2020

DE CE INVAT?



          Pentru mine este important sa invat; in sine - sa invat. Invatarea se intampla doar acolo unde gasesc interes, curiozitate, sens si pasiune. 

          Sunt perioade ale vietii in care sunt coplesit de sarcini, de informatie si de asalturile emotionale ale oamenilor, stiuti sau nestiuti, din preajma mea. Contagiunea sociala devine, uneori, mai puternica decat auto-suficienta lumii mele.

          Sunt momente in care imi este greu; din ce in ce mai multe astfel de momente, perioade. Am si vremuri de durere, durere omeneasca.
Durerea are perfida ispita de a se transforma in suferinta prin 3 mecanisme simple (Dr. Martin Seligman):

          1. Incearca sa imi sugereze ca este PERMANENTA



          2. Se insinueaza in toate domeniile vietii mele, incercad sa devina UNIVERSALA

          3. IDENTITARA - durerea incearca sa devina identitatea mea sau eu sa ma identific cu propria mea durere

          Am invatat ca durerea face parte din viata si ca, prin asumarea ei, ea imi ofera multe resurse pretioase pentru a trai plin si autentic.
          Daca am cedat uneia dintre aceste ispite, am intrat in valea plangerii, a suferintei.

***

          Contagiunea sociala este mare pentru ca "expunerea" individului la lume este mare. Ne putem contamina usor de spiritul vremii din cauza conexiunilor noastre multiple, prin transferul facil de informatie si emotie. 

          Acesta este rezultatul Epocii Complexitatii pe care o traim.

          Lumea noastra a devenit PREA COMPLEXA CA SA MAI POATA REZISTA, POATE CHIAR CA SA MAI POATA EXISTA!!

          Ca sa trecem prin aceste timpuri avem nevoie de Sens, Focus si Disciplina.

          Solutia vine din construirea de enclave personale care nu sunt expuse la influente, adica fara conexiuni sau cu putine conexiuni exterioare si in care valorile personale sa fie puternic reprezentate si traite.

***

          Eu reusesc sa imi construiesc acest spatiu intim si de regenerare personala prin scris, citit si prin invatare. 

          Invatarea si mai ales Dezvoltarea, Cresterea sunt valori importante ale mele.

          Cand nu intru multa vreme in Dimensiunea mea Umana, in acest spatiu personal de regenerare si crestere, ma umplu de duhul lumii si mustesc de colesterol si toxicitati sociale, ca inainte de Sfantul Ion, dupa indelungi excese culinare si de lene.

***

          Vreau un an sabatic, prin lume... in care sa invat de la lume si sa invat lumea...

Niciun comentariu: