joi, 11 aprilie 2013

ESCHIVA PERSONALA ( II )


Nu am urmat niciodata pana la capat aceasta schema a lui Alain Cardan in pozitia mea de "AGRESOR". 

Am considerat ca ar putea fi perceputa ca, ceea ce tot el numeste, o tehnica de INCOLTIRE.

Aceasta POVESTIRE este o SPETA IMAGINARA, care pleaca, insa, de la o situatie reala. In "povestea mea", in momentul in care am intalnit prima faza de negare, am mai explicat inca o data ce s-a intamplat acolo si cat de important era sa fie prezent, eschiva din nou, apoi i-am spus ca nu ii reprosez nimic si am rugat "SA NU DAM ENERGIE CONFLICTULUI". 

In cursul aeleaiasi zile, pe masura ce  in diferitele "workshopuri" abordam teme legate de intalnirea avuta, importanta discutiilor purtate era din ce in ce mai evidenta dar absentarea in cauza parea ca a fost data uitarii.

Pe seara, colegul meu a venit sa imi spuna SINCER ca ii pare foarte rau, isi asuma responsabilitatea si va face tot posibilul sa nu mai genereze astfel de accidente.

Partea negativa a strategiei mele involuntare este ca, atunci cand, vorba unui amic, "INCERCI SA FII TU BUBI ALA DIN DALAS" sau vorba altcuiva... " INCERCI TU SA FACI PE MAICA TEREZA" incarcatura emotionala pe care ti-o asumi se poate intampla sa ramana la tine. Nu totdeauna exista un astfel de deznodamant fericit si moralizator ca in intamplare mea. Si atunci, aceasta incarcatura negativa NU SE MAI DECONTEAZA. Cand se aduna mai multe... creaza NEVROZA... :)

*
La randul meu, involuntar, am cautat adesea ESCHIVE NEVINOVATE. Ma lupt sa nu folosesc "adevarurile partiale", de conjunctura. Ma infioara "minciunile nevinovate". Incerc sa nu aman infruntarea acelori situatii care nu ma avantajeaza si pentru care sunt tentat "sa cumpar timp". 

In acelasi timp, o formula frontala nu genereaza totdeauna situatii pozitive. Echilibrul este foarte fin.

Chiar daca uneori incerc sa fiu in acord cu asperitatile solului pe care merg, am inteles dupa ani de experienta umana ca INTEGRITATEA este singura solutie pe termen lung.

Dar lupta cu FIREA si cu slabiciunile nu este usoara. 

TENTATIA ESCHIVEI este, adesea, mare.





Niciun comentariu: