duminică, 26 februarie 2012

Copii!

Avalansa de copii nou nascuti si femei insarcinate printre prietenii si cunoscutii mei... Carmen, Andreea, Ella, Claudia... Ancuta afla ca intre ultimii ei doi copii va fi o diferenta de un an...

Face lumea copii. Criza, ne-criza, are Dumnezeu grija!

In vremurile "apuse"... sa faci copii multi era un delict. Comunistii spuneau ca invers dar oamenii stiau ei mai bine! Cand afla cate unul ca mai asteptam un copil se "scutura" si zicea
- Eei, lasa! Sa fie sanatos!

Multa vreme nu am inteles ce insemna asta. Tarziu am aflat povestea femeilor care, in comunism, cam toate, aveau doua, trei... zece avorturi sau chiar mai multe...

Zilele trecute, in drum spre Ineu tot luam oameni la ocazie... fara bani... oricum aveam loc in masina... Ei imi dadeau, in schimb, povestile lor:
*
- Merg sa imi vizez dosarul pentru somaj. Am lucrat la... (Acronim... presupune ca il stiu... toata lumea il stie)...
Se vede pe el ca este infrat de viata... greu de trait in ziua de azi...
Vorbeste greu, este tanar, neinsurat...

*
Alt om la ocazie...
La doi pasi de el, la marginea drumului, un barbat cu un lemn imens. 
- Ce face cu el la marginea drumului?
- Ce n-a facut toata vara!
- Saracul!
- Da de unde! Se duce si munceste la vecinul... ii da lapte, fac mamaliga tot timpul... isi rezolva stomacul.  Prost este ca nevasta fumeaza si el atunci trebuie sa se stranga cu mancarea ca sa ii dea si niste bani de tigari.
- Dumneavoastra ce faceti?
- De toate. Am combina, pomi, un lac mic. Am lucrat mult in afara, stiu patru limbi straine. Ultima data am fost la un francez cu domeniu de vanatoare...
L-am lasat sa coboare cu regret. Abia ne incinsesem la vorba, am mai stat doua trei minute de povesti in usa masinii..
- Sa treceti pe la mine, Ionesti 4, chiar de unde m-ati luat. Oricand...
- Trec, sigur trec!

*
 Cativa pasi mai incolo... doua femei cu doua fetite. Parca n-ar intra toti! 
- Numai ele merge domnu... eu nu merg!
Douazeci de ani, asa... zambeste si i se vede dintele de metal...
- Hai!
Femeia mai in varsta ( 45-50 de ani) strange cateva hartii de un leu in mana.
- Pune-i la loc ca nu iti iau bani!
Se uita luuung la mine. Lavinia rupe o ciocolatica in doua si o da fetitelor.
- Merg la sora mea domnu' a venit de dincolo si mi-a trimis vorba sa merg cu fetele...
- Cati copii ai?
- Cinci!
- Si noi la fel. Ce ai, baieti, fete?
- Trei fete si un baiat!
- Pai nu ziceai ca sunt cinci?
- Pai aialalta este a fetei da' tot la mine e ca eu o cresc. Acu' s-au impacat da' tot la mine sta aia mica.
- Si sora de unde vine?
- A fost la cersit, domnu' da acu merge in fiecare luna acolo ca ia luat fata. Acolo nu ai voie cu copiii la cersit ca ti-i ia! Ea e cea mai mare, ca noi suntem pocaiti domnu'. Si mama a fost..  Suntem patru fete si ea nu a facut copii si a facut tarziu si acu i-a luat fata ca cersea cu ea. Ea are 50 de ani si fata 8 da' pana la 18 o tine la casa de copii si numa' dup-aia i-o da si fata plange toata ziua da' ii da medicamente sa nu mai planga da' sora-mea nu mai e om si merge in fiecare luna sa o vada. Mai cerseste da' nu mai merge ca presedintele asta care zice ca vine acu ii da pe toti acasa si zice ca se inchide si granitele sa nu mai poti sa mergi la cersit sau la munca. Ca barbatu meu e in Italia, munceste. Am fost si eu la cersit, domnu' da' am zis ca in viata mea nu mai merg ca m-a luat politia si m-a dus si eu nu stiam limba si daca nu venea sora-mea sa ma ia... In viata mea nu mai merg.
- Saraca femeie!
- Da domnu'!
- Tu cati ani ai daca ea e cea mai mare? (Eu ei ii dadeam vreo 50...)
- 36!
- Mai faci copii?
- Nu mai domnu' gata! Mi-ajunge!
- Pai si daca vin ce faci?
- Nu mai!
- Sa nu faci vreo prostie! Auzi? Orice ar fi sa nu faci vreo prostie! Uite ce copii frumosi ai!
Se uita cu ochii mari la mine! Deschide usa, coboara... scoate fetele si pleaca!

- Saraca! Plangea cand a coborat! Ce ti-a venit sa ii zici la sfarsit?
- Asa am simtit eu!

*
Lumea face copii in jurul meu. Multi. Mai sunt altii care zic ca e viata grea..dar pana la urma nu se indura si il fac si pe al doilea... poate vine si al treilea...

Niciun comentariu: