marți, 10 iulie 2018

CUM SA ITI ALIMENTEZI CONTUL EMOTIONAL AL RELATIEI




Relatia oamenilor cu agenda zilei este ca un dans kizomba al fluturelui de noapte cu felinarul fierbinte.
Evenimente intense si de scurta durata ne iau ochii, ele pot avea "darul" de a suspenda si inlocui proiectele personale, mai ales daca acestea din urma sunt firave. Atunci cand aceste proiecte lipsesc... suntem frunze in vant... Atentia noastra este ca un fum de frunze ude care se insira de la semifinala de la mondialele de fotbal - pana la stirile de seara care anunta suspendarea... unui joc de glezne...

***

La fel in relatiile noastre importante, importante pentru noi, de multe ori ne ducem dupa fenta, dupa zgomot si dupa acele lucruri care au energie de moment - suficient de mare ca sa ne distraga atentia.
De si mai multe ori, nu suntem in stare sa sezizam acele momente importante pentru relatiile noastre, care ne reclama atentia si participarea.

Fiecare relatie are o BANCA DE EMOTII BUNE.
In functie de cat de mult depunem in aceasta banca, vom reusi sau nu sa trecem peste momentele grele, inevitabile pentru orice relatie.

Iata secretul pe care il stie tot satul si nu il stie barbatul despre cum putem incarca acest cont.

Din cand in cand, partenerul nostru de relatie: sotul, iubita, copilul, prietenul, colegul, seful, asociatul… exprima… lanseaza catre noi o cerere simpla, o nevoie importanta de conexiune.
Ea poate fi exprimata direct, sugerata doar sau chiar invaluita in multe straturi si greu de intuit. Daca avem atentia, geniul, sa simtim aceasta deschidere pentru conexiune si sa ii raspundem in mod autentic, necontrafacut construim legatura durabila.

Raspunsurile noastre pot fi:
  1. Sa venim in intampinarea acestei oferte - sau
  2. Sa ii intoarcem spatele

Nu sunt totdeauna chestiuni extraordinare. De cele mai multe ori sunt lucruri absolut banale:

Incalti tu copiii?
colegul care incearca sa deschida usa cu bratul plinde dosare - i deschizi usa?
Saluti primul in fiecare dimineata
O atitudine usor acida care, defapt reclama respectul tau. Arati sau nu respect indiferent de atitudinea celuilalt?
stii ca azi se grabeste sa plece la copilul bolnav - Ii duci materialul cu o jumatate de ora mai devreme ?!
Cand cureti zapada de langa Masina ta, ii faci partie si vecinului?
Mergi cu ea la cumparaturi de pantofi?
Spalati impreuna farfuriile?
Stii ca ii place sa luati micul dejun in pat, aduci tu cafeaua ?
Ai rabdare si placerea sa asculti povestea zilei cand va revedeti?


***

Nu sunt un sot model dar, cand imi amintesc si cand am ocazia, nu ratez sa imi incarc Banca de Emotii bune a Relatiei noastre.
Iata un exemplu recent.
Dupa ce ne-am intors cu cele trei fetitie mici din weekendul la mare si am adus-o si pe Sanziana de la Never Sea, o mare gramada de rufe astepta sa intre in masina de spalat. Am simtit momentul greu al sotiei mele care era la fel de obosita ca mine si atunci am sarit sa aduc geamantanul cel mai periculos, cel care fusese la festival si apoi rufele mele murdare dupa care  am luat eu cele doua fetite mici si le-am dus la dus. Le-am adus prosoape curate si le-am dus la culcare. Apoi, chiar daca aveam ceva de lucru, si i-am urcat articolul pe blog. Am facut-o cu bucurie… chiar daca la sfarsit am scapat un mormait de urs cenusiu… care era cat pe aci sa strice totul…


****

Care sunt OBSTACOLELE pentru aceste oferte de conexiune:
  1. Lipsa atentiei/distragerea
  2. Faptul ca sunt acoperite de furie sau de alte emotii negative
Dar despre asta voi vorbi alta data...



Niciun comentariu: