miercuri, 18 iulie 2018

THE SECRET CLUB OF GENUINE PEOPLE

     

     Alessa este una dintre cele mai pozitive, optimiste si realiste persoane, in acelasi timp, pe care o stiu. Am descoperit-o tarziu, dincolo de "screen saver-ul" ei prietenos, care m-a indus in eroare. De fapt, asta a fost una dintre provocarile mele dintotdeauna, sa trec dincolo de aparitia uniformizatoare, in care "toti oamenii sunt la fel", si sa fiu atent la acea privire, acea vorba, acel semnal care tradeaza diamantul din om. 
     La ultimul nostru training comun din Munich am stat de vorba cu ea ceva mai mult pentru ca stiam ca era unul dintre putinii alumni, pe care ii stiam eu, ai unui program exclusivist de lidership de care eram interesat la randul meu.
     Era pasionata de psihologia pozitiva, il urmarea pe Martin Seligman de la UPenn si urmase unele dintre cele mai puternice programe de dezvoltare de care eu nici nu auzisem.
     Mi-a trebuit o vreme ca sa imi dau seama ca era unul din cei care aveau acces la "acel" gen de club de resurse de dezvoltare pe care nimeni nu ti le dezvaluie si pentru care iti trebuie o avere DOAR ca sa ajungi la ele. 
     Am inceput sa il remarc pe acesti oameni dupa ce mi-am dat seama ca multi dintre cei alaturi de care invatam au urmat cam aceleasi cursuri, aveau aceleasi repere si vorbeau despre un anumit tip de experiente. In toti investeau companiile din care veneau. Nimic de aprentele lor nu tradau acest lucru.


***
     Allessa era change manager la o companie globala. 
     Incercand sa aflu de ce o companie asa mare avea nevoie de un Change Management Department la scasa globala, am aflat ca asta ii ajuta pe ei sa urmareasca cei 3 indicatori importanti pentru a avea un angajat performant:
 1. Fericirea 
 2. Autenticitate
 3. Vulnerabilitatea. 
Interesant, nu?!



***
     Succesul in lucrul cu echipele pe care eu le intalnesc este dat de felul in care reusesc sa le activez cei 3 G. 
1. Genuine 
 Am nevoie ca oamenii sa fie naturali, pe bune, deschisi, bine cu ceea ce sunt 

2. Generous
 Si generozitatea suprema este ca ei sa reuseasca sa fie Aici si Acum unul pentru altul in munca lor. Generozitatea obliga, creaza conexiune puternica, este de la Dumnezeu!!

3. Generative
 Este ceea ce isi doresc majoritatea managerilor romani. Oamenii devin proactivi, ccreaza sinergii si intregul devine muuult mai mult decat suma partilor.



     Provocarea mea este sa ii fac pe oameni sa se cunoasca si sa se simta bine cu ceea ce sunt, fie ca este vorba de un om sau de o intreaga echipa. 
     Lucruri simple.
     Liderul unei echipe frumoase cu care am lucrat candva, contrariat de faptul ca lucruri asa de simple, de firesti pe care eu le lucram cu ei, aveau o putere fantastica de a transforma oamenii, si-a dat seama ca poate incepe singur aceasta transformare a lor.

     - Le-am spus aceleasi lucruri pe care le-ai spus si tu, imi spunea el. Nu a mers. Nu este acelasi lucru...
:)


     Am inteles ca intreg firescul si toata puterea cuvintelor simple pe care le spunea Alessa au in spate  miile de ore de formare de inalta clasa si bugetele imense pe care le-a investit compania in care ea lucra. 

Niciun comentariu: