vineri, 16 decembrie 2016

Lectia VIETII 16 decembrie 2016






In pagina de astazi Co active co-Forum a CTI este un articol laudativ scris de o autoare la adresa mamei sale, dupa disparitia acesteia. On Life, Legacy, And Letting Go - Gina Paigen.

Ieri mi-am anulat sesiunea de coaching pentru ca am fost anuntat de sotia mea ca tata nu se simte bine. Am sunat-o pe mama si am inteles dupa tonul vocii ei ca este foarte grav. Tata mai avusese accidente vasculare. Acesta se parea ca ii va fi fatal.

Tot drumul cu masina spre casa, prin orasul aglomerat, care isi tinea in continuare ritmul lui greoi, m-am gandit ca acesta este momentul. Si mama si tata au o varsta, sunt bolnavi si oricand pot muri. ORICAND DEVENEA ACUM.

Aveam un sentiment de frustrare profunda. Stiam ca nu aveam totul inchis cu ei Aveam lucruri nespuse, nelamurite intre noi. Asteptasem atata timp ca ei sa isi schimbe anumite atitudini, feluri de a intelege lumea, viata. Ca si cum timpul ar fi fost nesfarsit. Timpul lor.

Autoarea amintita vorbeste despre Let it Go. 

Eu m-am legat cu lanturi de lumea copilariei mele. De sentimentele mele. De experientele mele. 

Ieri mi-am dat seama de acest lucru. Si mi-am mai dat seama de aceasta capcana pentru mintile slabe. Mi-am comparat viata, copilaria, evolutia cu una ideala. Ce usor m-am lasat pacalit. Mi-am evaluat copilaria, viata, fericirea si nefericirea prin COMPARATIE. Ca si cum as spune: EU ASTA TRAIESC ACUM DAR DACA AS COMPARA CU SCENARIUL B CALIATEA VIETII AR FI FOST ALTA.

Saracul om. Traieste si el pentru prima data, si se uita in stanga si dreapta sa vada daca e bine cum respira. Daca respira. La sfarsitul vietii raspunsul este simplu: A FOST!

Capcana lui laudatio!

Ar trebui sa ii multumesc mamei pentru ce extraordinara a fost. 
Si lui tata pentru ce lectii am invatat de la el.
NU!

Sentimentul meu primar de bucurie si de conexiune cu parintii mei nu era prin comparatie, prin raportare la un standard de exceptional. ERA BUCURIE PURA.

Mama si tata va multumesc pentru viata!
Viata ta, mama!
Viata ta, tata!
Viata mea!
Viata fratelui meu care a fost!

Impreuna ii multumim lui Dumnezeu pentru aceste minunate vieti cu care nu am stitu ce sa facem!



Niciun comentariu: