duminică, 11 decembrie 2016

11 dec 2016 Lectia "HERTA" (partea 1)


Cu Herta, am avut azi trei mini-sesiuni de coaching.
Prima Interactiune
Am lucrat in pereche intr-un proces puternic care presupune deschidere, colaborare, empatie, calibrare, creativitate, intuitie…
Am schimbat pe rand perspectiva de coach si de client si am modelat situatia respectiva in detaliu.
Ma simteam in control, stiam ca stiam, si lucrurile pareau ca vor merge de la sine, vor curge repede si natural.
Imediat ce am inceput, insa, am simtit-o tensionata, in disconfort.
Parea ca vrea sa se opreasca mereu, sa preia controlul, sa fie ea cea care conduce. O auzeam in disonanta, o vedeam indepartandu-se, incapatanandu-se sa mearga in ritmul propriu, dupa regulile ei.
EU : Herta, e ceva ce ai vrea sa imi spui?
HERTA : Nu, totul este ok!
Nu era timp sa gestionez SABOTORI, as fi vrut sa ma duc intr-o zona de REZONANTA cu ea dar pentru asta aveam nevoie sa o opresc.
HERTA : Nu... totul este ok!
I fixez topica, perspectiva, incep sa ii construiesc perspective noi, verific geografia, calibrez, oglindesc…
Intram apoi intr-un brainstorming despre perspectiva ei rezonanta… tehnicalitati!!!
In sesiunea ei de coach, Eu devin "clientul perfect"! Urmez sugestiile ei, o las sa ma conduca… 
Simt cum vrea sa faca ea treaba mea, sa fie bine, sa inteleaga, sa rezolve problema. Nu este bine, dar ma relaxez si incerc sa ma detasez.
EU : Ai fost un coach bun, Herta! Ii explic ce mi-a placut si incerc sa raman autentic in zona de feedback.
HERTA: Ce crezi ca as putea imbunatatii?
EU : Mmmm… A fost un moment in care a parut ca te simti responsabila pentru proces. Esti o persoana buna, dar cred ca ar fi bine sa lasi clientul mai mult sa lucreze…
O vad din nou TENSIONATA, PREGATESTE CUTITUL, LOVESTE:
HERTA : Stii, in viata reala nu ai fi fost clientul meu!
(Touchee!)
Fac un pas lateral preiau si intorc usor inspre ea:
EU : Cum ar trebui sa fie clientii tai, Herta?
( Nu se astepta! )
HERTA : Stii… eu fac coaching pe teme pe care pot sa ajut oamenii!
EU : Poti sa imi spui mai mult? Sunt curios…
( E in continuare dezorientata. Engleza ii devine ezitanta, se mai blocheaza, imi arunca cate un cuvant in germana…  Dar in mod evident este totusi in zona ei de control. Vorbeste despre comunitate, blog, newsletter, plan redactional, free demo coaching sesions…)
HERTA: Le stiu nevoile oamenilor din comunitatea mea. Cei mai multi sunt acum in fazele in care eu am fost dar mi-am rezolvat demult problema...
MI-AAAM REEEZOLVAAAT PROOOOBLEEEEMAAAAA… Rezist tentatiei de a "explora PROBLEMA” si inchid elegant, cam repede adevarat, sub presiunea timpului…
"Disociere pe Negativ!" Adresam topicul mai tarziu, in mediu SEPTIC.

***
Ne asezam cu totii in cerc, ganditori si evaluam sesiunea..
Cei doi traineri MAGISTRALI scruteaza calm, discret, cald, capteaza priviri, schimba zambete, au toata sala in mana!
TRAINERUL : Cuma fost? Herta?
HERTA : Nu m-am simtit adecvata…
TRAINERUL : Ajuta-ma sa inteleg! Cu tema sau Coachul?
HERTA : BOTH!!!
BUUUUMMM!!!!

VICILE INTERIOARE: Bai si eram sigur ca am inchis!?
Doua trei intrebari scurte de clarificare, trainerii se conecteaza cu ea, in ritmul ei, implica sala…
Discutia incepe sa curga…

DIALOGUL MEU INTERIOR:
Intrebare: - Ce sa fac EU acum?!
Raspuns: - Schema 14, subpunctul 25: - Call your Self manager! ( F...!! Nu exista nicio schema la punctul asta!! :) ... )
Intrebare: - Ce ti-ar spune CEL CARE ASCULTA?
Raspuns: - LASA COMENTARILE, NU SPUNE NIMIC, TACI, ASCULTA, INVATA!
Si momentul treeecee…

***
In pauza, ne intersectam:
HERTA : As vrea sa stiu, cum te-ai simtit cand am spus asta?
EU : ( A trecut momentul…) E ok HERTA! Ai spus ce ai gandit!
Intru inca o data in lumea ei, imi gasesc zona de interes real, povesteste, povesteste…eu intreb, intreb… Simt cum se incalzeste relatia, usor…
In acelasi timp simt ceva profund acolo, o durere ai ei adanc ingropata, o trauma, mult mai puternica decat ea.
Orice ar fi, acum trecut! Si pentru EA si pentru MINE.
Ramane o lectie buna pe care ma straduiesc sa o invat!! Asadar... CE INVAT EU DE AICI?!
( povestea continua )

Niciun comentariu: