joi, 15 decembrie 2016

CARNE si SANGE!

Strategii antisucces

     “Esecul” are asociat tipare de gandire si o eticheta.
     Eticheta vine cu sentimente negative, cu rusine, frustrare, furie si cu blocaje.
     Etichetand ESEC reducem energia, subestimam puterea de invatare din analiza ulterioara, micsoram capacitatea de a alege si de a alege bine.
     A transforma esecul intr-o fericire poate fi greu si de multe ori inutil…
Si aici ma opresc si schimb povestea!!





***
     Asa as scrie daca as trai si as respira din perspectiva conceptelor abstracte, lumea in care ma simt acasa. Mintea mea asa a fost invatata: sa caute rigurozitatea, sa nu suporte adevaruri aproximate, sa construiasca adevaruri seci, cu obiecte si axiome
     Universul acela nu are in el carne si sange.  
     Acela era universul meu natural, catre care cei din jurul meu mi-au dirijat copilaria.
     Pentru ca eu sa fiu cu mintea mereu acolo, sa imi incep gandurile si cuvintele privind lumea prin acea lentila de gheata.

-              -  Felul tau de a scrie nu ajunge la oameni!imi spunea cineva apropiat. Pari rece si arogant. Esti prea “destept”,  esti prea complicat!
-                - Complex – reincadram eu…
-              -  Complicat, complicat, complicat… spunea ecoul.
-               - Mesajul meu ajunge la anumiti oameni!, ma aparam eu.
-              -  Putini, putni, putini…

Atunci, mi-am aruncat radacinile in aer… Am concediat paznicii de la minte inima si suflet si mi-am deschis larg portile. Pana la vulnerabilitatea maxima. Nu mai am nimic de ascuns. Poate cineva gaseste ceva interesant de luat.

***

     In ultima vreme am lucrat cu mine. Mi-am chestionat valorile, am reflectat asupra scopului meu in viata, Life Purpose…  (Am gandit-o in engleza, o scriu in engleza )

This is my Life Purpose : 
     “ I am your friend reminding you how to live your life as a gift from God!”

     Ma reprezinta si vreau sa imi aliniez viata, atat cat a mai ramas din ea, acestei misiuni.
     Imi descopar valorile reale.
     Imi construiesc aliatii in calatoria vietii Liderul meu interior, Ascultatorul, Intuitivul.
     Scriu, citesc, invat, fac cursuri on line, merg la traininguri, cunosc si vorbesc cu oameni noi, fac coaching, sunt exigent, sunt superficial, reusesc, esuez, ma ridic, cad, ma ridic, ma misc!
     Ma trezesc in fiecare zi la 5 dimineata, ma spal, imi fac rugaciunea si ma pun pe treaba " WAKE UP AND GRIND!"
     In fiecare zi imi scriu gandul zilei.
     In fiecare zi imi scriu Lectia zilei.
     In fiecare zi imi evaluez si inchid ziua.

Mi-e greu, foarte greu, nu iese tot timpul cum trebuie, am pierdut ultimele zile de la masuratoare dar nu abandonez.

     Ma trezesc la ora 5, ma rog, scriu, citesc, invat, scriu gandul zilei, ii dau drumul pe facebook, ziua citesc, studiez, scriu Lectia zilei, de doua ori pe saptamana o public pe blog, vorbesc cu oameni, imi fac jobul, fac coaching, evaluez ziua… In fiecare zi imi construiesc formula de angajament.

     Dupa trei luni, evaluez!

     Doamne ajuta!


***

(reiau lectia strategiilor antisuces)
Exista strategii antisucces pe care oamenii le abordeaza inconstient:

  •  Minimizarea calitatilor personale sau a succeselor proprii "nu am facut mare lucru"
  • Strategii de pregatire a esecului, "oricum eu nu sunt in stare, nu merit!"
  • Devalorizarea propriei persoane in raport cu tertii pentru a preintampina dezamagirile lor . "dansez dar eu am doua picioare stangi"
  • Strugurii acri. Ascunderea dorintelor proprii, ignorarea lor. "important este sa fii fericit cu ce ai"
  • Valorizarea perspectivei “evit pericolul” in detrimentul “ma motiveaza lucrurile care ma atrag”
  • Cautarea unui “Referential extern” de validare a actiunilor si a succesului de cate ceilalti "toata lumea zice ca nu e bine"
  • Setarea unui STANDARD prea inalt. Aceasta poate fi o sursa de nemultumire in raport cu rezultate foarte bune dar “sub linie”. Exceptionalitatea este generata de obicei de catre familie sau de mediul apropiat.

 Pare ca mi-am definit un standard inalt. Nu ma uit la asta acum. Pana acum a mers. Vorbim peste trei luni, pe 1 martie. 



Niciun comentariu: