marți, 28 martie 2017

5 am thought 28 Martie 2017 - Sclav pentru ca TREBUIE





Eu am crescut sub dictatul lui TREBUIE. Pentru ca TREBUIE, nu mai ai nevoie de explicatie, de rational. 

As putea elibera un om doar scotandu-l de sub tirania dependentei lingvistice de TREBUIE, de generalizari si de exprimarea proiectiva.

" - Asa suntem obisnuiti noi sa vorbim! " - GRESIT!
CORECT: " - Asa vorbesc eu! "

" - Stii cum e… cand vorbesti despre ceva neplacut ai tendinta sa vorbesti la persoana a doua… sau sa zici “oamenii se amagesc singuri” " - GRESIT
CORECT: " - Cand vorbesc despre ceva neplacut am tendinta sa vorbesc la persoana a doua… sau sa zic “OAMENII se amagesc singuri” cand, defapt, eu ma amagesc… !! "

" - Acum inteleg… trebuie sa vorbesc doar despre mine! "- GRESIT
CORECT: " - Acum inteleg… de acum vreau sa vorbesc doar despre mine! Sau, poate nu vreau! "

Si de aici incolo putem construi!

***

Schimband aceste simple stereotipuri lingvistice defapt eliberam gandirea si mutam responsabilitatea si decizia catre noi, catre EU. Poate fi eliberator. 

Ni s-a pus enorm sub dictatul lui TREBUIE! 
( Generalizez pentru ca ma intalnesc des cu acest, deja, fenomen romanesc.)
Ne-am mai pus si noi o gramada!
Ce este trist, este ca, unii dintre NOI, prin imitatia parintilor nostri, le punem enorm in spate copiilor nostri pentru ca TREBUIE, pentru ca ASA SE FACE, pentru ca ASA FAC OAMENII!
Sau, mecanismul invers de copiere a parintilor, dar tot copiere este, NOI EU nu le impun NIMIC copiilor mei cum ca TREBUIE si ii las sa faca orice.


***

Ca sa fiu sincer, defapt EU am o problema cu trezitul cu o ora mai devreme si cu faptul ca inghit tot ce ne baga astia pe gat dar nu am avut curaj sa recunosc ca stau cuminte aliniat in pluton si rumeg in loc sa spun clar si tare ca “ un idiot a mutat ora mai devreme, fara nicio logica si ca eu vreau sa se dea ora inapoi. Si ca nu mai TREBUIE sa imi chinui copiii cu noaptea in cap sa se duca la o scoala GRESITA, care nu mai are legatura cu lumea in care ei traiesc. Am generalizat, NA!! Pentru ca VREAU. PUNCT!!”


Dar, asa facem noi… ;)

Niciun comentariu: