sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Puterea barbatului

Astazi dimineata am stat de vorba la sala de sport cu un barbat cam de varsta mea dar foarte "skinny".
Am venit in acelasi timp in sala.
Eu am inceput, lipsit de entuziasm. cateva miscari de tonifiere a muschilor.
El s-a descaltat si a inceput sa alerge (descult) pe banda.
- Ce sa spun... Abebe Bikila!
Si apoi a alergat. Si a alergat. Si a alergat...



L-am abordat apoi la vestiar curios sa aflu care este secretul lui. De unde ii vine PUTEREA?
- De cativa ani am abordat un stil mai minimalist. Ai vazut, eu alerg descult... se uita lumea la mine... fac niste tractiuni si gata. Acasa, tot asa, flotari, cateva tractiuni...
Am incercat sa vad de unde ii vine, totusi, determinarea. "Minimalismul" de a alerga descult pe banda, faptul ca manca putin si nu orice, decizia inversunata de a face ceva cu cele 90 de kg pe care le avea cu cativa ani in urma, toate erau importante dar lipsea ceva.
Lucra intr-un service auto la piese. Jumatate din zi statea pe scaun.

- Si mai este ceva. Eu stau singur. Sunt huhurez. Plec cand vreau la sala, ma intorc cand vreau. Nu depind de nimeni!
GOT IT!
- Stai sa vezi cum este cand depind altii de tine!!
Ma gandeam " Deci daca te-ai insurat, te-ai ars!"



*
15. Dalila insa i-a zis: "Cum de poti tu spune: <<Te iubesc>>, cand inima ta nu este cu mine? Iata, de trei ori m-ai amagit si nu mi-ai spus in ce sta PUTEREA ta cea mare.
16. Si fiindca ea tot staruia si i-l necajea cu vorbele sale in fiecare zi, s-a tulburat sufletul lui pana la moarte.
17. Si atunci i-a descoperit el (Samsun) toata inima sa si i-a zis...
...
19. Apoi Dalila l-a adormit pe genunchii sai si a chemat un om si a i-a poruncit sa tunda cele sapte suvite ale capului lui. Atunci el a inceput a slabi si s-a departat de la el puterea lui;

"JUDECATORII. Cap. 16 Caderea lui Samsun. Razbunarea lui."


*
Am aflat zilele acestea despre povestea unei femei care, afland in ce sta PUTEREA barbatului pe care si-l dorea, a incercat sa "ii taie suvitele".
Cand am inteles, m-am tulburat profund.


Un comentariu:

Cantemir spunea...

Dupa mine omul se temea sa nu dea in diabet de la atata stat pe scaun:
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00125-012-2677-z